fredag 18. mars 2016

SNØKLOKKER OG KLOSTERKLOKKER


I 2015 sådde eg for første gong frø av Leucojum vernum og då vart eg klar over at snøklokker og klosterklokker er to ulike slekter. Eg har alltid trudd at det var same slekt. I dag har eg gått litt nærare inn i saka og sett at det som for oss vanlege plantefolk er lettast å skilje dei på er tal kronblada. Til venstre er det Galanthus nivalis og er ei vanleg snøklokke som dei aller fleste har i hagane sine. Dei sprer seg lett ved å setje nye løkar og ved frø. 
Dei til høgre er klosterklokke, Leucojum vernum og har ein større blom.
Båe klokkene har seks kronblad, på snøklokka er det tre store ytterst og tre små innerst. Klosterklokka har og seks kronblad, men her sit alle i ein ring ytterst.

Snøklokkene har ein blom pr stengel medan marsklokkenen kan ha fleire, så er det jo og stor forskjel på lauvet.

Løkane av begge desse er lettast å få til heilt ferske, dei bør helst flyttast med lauvet på. Det er vel difor så mange har vore skuffa då dei vil ha nye fine klokker i hagen, men løkane kjem ikkje att neste år. 
Eg ser og at det er litt ulike namn ute å går for det som eg kallar klosterklokke eg har funne både marsklosterklokke og marsklokke. Men eg trur at her omkring så er det klosterklokke som er vanleg. 




9 kommentarer:

  1. Takk for opplysningene om planten :)
    Æ har aldri hatt snøklokke i hagen min, vet ikke om de liker sæ i nord, har mang gang tenkt å plante de, men glømmer det hvært år.
    Ha ei fin påske, Else :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det og god påske til deg og dine. :)

      Slett
  2. Hei Else! Flott med det artsbildet du har laget! Jeg har lenge ønsket meg klosterklokke i feriehagen, og er nok blant alle de som ble skuffet da innkjøpte løker ikke greide seg. Men i fjor fikk jeg løker i jord fra annen hage, og de blomstrer i år. Håper det er litt restblomstring til påske! God påske til deg!

    SvarSlett
  3. Hei Else! Flott med det artsbildet du har laget! Jeg har lenge ønsket meg klosterklokke i feriehagen, og er nok blant alle de som ble skuffet da innkjøpte løker ikke greide seg. Men i fjor fikk jeg løker i jord fra annen hage, og de blomstrer i år. Håper det er litt restblomstring til påske! God påske til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bille, våren har vore so kjøleg i år at det er nok restblomstring i feriehagen. Takk og god påske til deg og.

      Slett
  4. Jeg har også før prøvd å få til snøklokker uten hell, helt til jeg fikk friske løker av en dame for flere år siden. Klosterklokker fikk jeg til å blomstre første året etter at jeg la løkene, men i fjor kom de ikke igjen. Vet egentlig ikke hvorfor det.

    God påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg trur mine var ganske ustabile dei første åra, men no har det vorete fleire av dei og dei kjem trufast att.

      Slett
  5. Hei Else.
    De er så vakre, jeg har masse vanlige snøklokker å de sprer seg villig.
    I fjor vår så jeg klosterklokker ved bekken ved der jeg bor å flyttet de ned i hagen, så nå er jeg spent på om de titter frem snart.

    God påske til deg.

    SvarSlett